Product Leadership in Practice

En 7-dages uddannelse/kursus der giver dig alle de kompetencer, du skal mestre indenfor product management.

Deltag i vores næste PLIP Online Q&A

Den 27. februar
Kl. 13.00 - 13.30 i Teams

Deltag i vores online informationsmøde på 30 minutter, hvor du kan møde underviserne.

Få svar på de spørgsmål du måtte have, for at finde ud af om uddannelsen skal være det næste skridt i din udvikling.

Tilmeld

Bliv den skarpeste kniv inden for Product Management

Det er ikke kun Amazon, Google, Apple og Facebook, der udvikler produkter centreret omkring kunder og værdiskabelse - det kan du og din virksomhed også!

Derfor har vi skabt uddannelsen for dig, som er klar til at tage tøjlerne og sætte dig i førersædet, når der skal udvikles værdifulde produkter, så du bliver den bedste product manager i produktland.

Med uddannelsen Product Leadership in Practice hæver vi niveauet for, hvad nutidens og fremtidens produktledere og product managers skal kunne, og hvilke værktøjer du skal have i værktøjskassen for at kunne skabe produkter, der rent faktisk skaber værdi for kunder, brugere og virksomheden.

Uddannelsen er praktisk orienteret. Vi tror på at Product Leadership læres bedst gennem erfaringer med egne produkter som supplement til undervisning og grupperarbejde. Derfor vil der mellem modulerne være opgaver der tager udgangspunkt i arbejdet med egne produkter, som en del af din hverdag som Product Leader

Hold 5 er åben for tilmedling

Tilmeld

Your industry is constantly moving, and we must create products for where the market will be tomorrow, not where it was yesterday.

Marty Cagan

Det kan du efter uddannelsen

Uddannelsen er skræddersyet til dig, der arbejder professionelt med digitale produkter. Om du har en rolle som Product Owner, Product Manager, Product Lead, UX’er, forretningsudvikler, Chief Product Officer eller andet er ikke vigtigt. Til gengæld er det vigtigt, at du har lyst til at udfordre vaner, lære nyt, aflære gammelt og i fællesskab med de andre deltagere hæve niveauet for, hvordan produkter udvikles og ledes.

  • Du har indsigt i et produkts livsforløb fra idé til succes i markedet.
  • Du ved, hvordan den produktledede organisation arbejder og fungerer, og hvordan du bevæger en organisation i en produktledet retning.
  • Du ved, hvordan du arbejder med produktstrategi og produktvision, og hvordan du kommunikerer dem effektfuldt.
  • Du har en klar forståelse af, hvordan produktstrategi og -vision spiller sammen med virksomhedens overordnede vision og forretningsstrategi.
  • Du ved, hvordan du positionerer produktet i markedet, og forstår hvilken indflydelse positionering har for produktets chance for succes.
  • Du kan arbejde struktureret med en portefølje af produkter
  • Du forstår produktteamet, og hvordan du bidrager til at skabe rammerne for succes
  • Du ved, hvordan du vurderer, hvilke forretnings- og produkt-ideer der bør forfølges, og hvilke der skal i graven
  • Du har fået en gennemgående indsigt i Product Discovery-praktikker og -mindset
  • Du ved, hvordan du kan arbejde med hypoteser og eksperimenter for at lære, og dermed nedbringe risiko i produktidéer
  • Du er blevet del af et fagligt netværk, der brænder for at skabe værdifulde og forretningsmæssigt bæredygtige produkter

Uddannelsesforløb

Indledende interview med underviser

Modul 1

Modul 1. Sæt retning for dit produkt.
DAG 1 & 2

Sæt retning for dit produkt

På det første modul lærer du alt om at sætte den bedste retning for dit produkt med udgangspunkt i den rette positionering samt en skarp og veldefineret produktvision. Det handler om lederskab for produktet, og hvordan du når bredere ud og skaber større impact. Du lærer blandt andet om elementerne i produktvision og produktstrategi, og hvordan du kommunikerer effektivt til kunder, interessenter og produktudviklere.

Du kommer også til at arbejde med, hvordan du skaber en værdibaseret strategi for produktet. Du lærer at sætte outcome-drevne målsætninger til at sikre værdiskabelse i produktet - så du undgår at falde i de klassiske vandfalds-fælder. Vi dykker også ned i, hvad forskellen er på at lede produkter, der allerede er etableret i markedet, og produkter, der stadig blot er en idé. Hint: De skal ikke nødvendigvis håndteres på samme måde!

Individuel opgave med eget produkt, sparring i grupper

Modul 2

Modul 2. Værdiskabende produkter gennem Product Discovery.
DAG 3 & 4

Værdiskabende produkter gennem Product Discovery

Hvordan ved du, at produktet løser et reelt problem eller behov?

Gennem arbejde med produktets value proposition åbner vi op for Product Discovery-værktøjskassen. Vi kommer til at arbejde med at forstå kundens behov og udfordringer, og finde frem til de bedste måder at løse det gennem produktets egenskaber. Du lærer hvordan du med eksperimenter kan validere de formodninger og hypoteser der er omkring produktet, og hvordan du faciliterer processen omkring Product Discovery, og er med til at skabe rammerne for verdensklasse produktteams.

Individuel opgave med eget produkt, gruppeopgave, sparring i grupper

Modul 3

Modul 3. Product Leader og organisationen.
DAG 5 & 6

Product Leader og organisationen

De fleste af os befinder os ikke i en organisation, der har de optimale forudsætninger for at skabe produkter, der sætter kundens behov i centrum. Så hvordan ser den produktledede organisation ud? Hvad kan du gøre for at bevæge din organisation i en retning, så du får de bedst mulige forhold for at sætte produktet i højsædet? Og hvordan får I produktet ud til kunderne hurtigt, i høj kvalitet og i den rigtige rækkefølge?

Certificeringsopgave

Modul 4

DAG 7

Product Leader-certificeringen

Certificeringsdagen hvor en sidste praktiske opgave skal bestås for, at du bliver certificeret Product Leader. Til slut bliver det fejret sammen med de resterende deltagere på holdet.

Bliv en del af Danmarks bedste produktnetværk

Når du afslutter uddannelsen Product Leadership in Practice, så stopper læringen ikke. Du bliver nu en del af et eksklusivt fagligt netværk omkring product management, der løbende mødes både fysisk og på skærmen.

Tid og sted

Hold 4 (i gang)

Modul 1

28-29. februar

Modul 2

19-20. marts

Modul 3

23-24. april

Modul 4

14. maj

Hold 5

Modul 1

21-22. august

Modul 2

24-25. september

Modul 3

29-30. oktober

Modul 4

26. november

The Union
Lautrupsgade 13-15
2100 København Ø

Pris

Prisen omfatter

  • De fire moduler (7 dage)

  • Komplet uddannelseskompendium

  • Certifikat ved bestået uddannelsesforløb

  • Mulighed for 1:1 coaching med underviser

Uddannelsen afholdes to gange årligt. Der er plads til 16 deltagere pr. hold.

Pris pr. deltager 44.900 kr. ekskl. moms

Hvad siger deltagerne?

Du skal selvfølgelig ikke bare tage vores ord for gode varer. Herunder kan du se to videoer  med tidligere deltagere, der fortæller om deres oplevelse og udbytte af uddannelsen.

Du kan både se deltagere fra 'private' og 'public'. Private er, når vi holder uddannelsen hos jer – kun med deltagere fra jeres organisation. Public er et åbent hold med deltagere fra mange forskellige virksomheder.

Uddannelsen afholdt hos Syndicate

Uddannelsen afholdt hos DFDS

Er uddannelsen et match med din profil?

Der er ikke noget værre end et par bukser eller en uddannelse, der slet ikke passer! Bliv ringet op af Camilla Linnemann, Head of Relations i Syndicate, og find ud af om PLiP og dig er et godt fit.

“Det har været et fantastisk kursus, hvor værktøjerne sad parat som håndvåben i bæltet efter hver workshop. Værktøjer som allerede har inspireret og forårsaget forandringer”

Henrik Bjerknæs Bredsdorff
Senior Agile Coach
Capacit A/S

“Et af de bedste kurser jeg har været på. Det kan kun anbefales. Det er interessant at se, hvor meget af teorien vi allerede kan omsætte til praksis i vores hverdag”

Mikkel Hempel
Partner & CPO
Capacit A/S

“Tak for et mega godt kursus”

Randi Gravgaard Gravgaard
Senior Product Owner
Jyske Bank

”Prøv det, det er utroligt spændende og lærerigt. Det har været en fin kombi at være sammen med folk fra flere forskellige virksomheder. Helt klart en anbefaling fra mig.”

Pia Kjellerup
Product Owner
Sydbank

”Det har været en gave at blive klogere på alle facetter af produktlederens brede kompetencesæt og fokusere ind på den hele produktoplevelse!”

Fie Lund Lægaard
IT Projektleder
Vertica

“Om jeg vil anbefale kurset til andre? Der kan jeg svare ja allerede! […] Min nuværende chef skal på kurset, så det er jeg da lykkedes med. Så ja, det vil jeg helt sikkert anbefale andre.”

Christian Friis Maarupgaard
Product Owner
Alm. Brand Group

“Jeg vil bestemt anbefale uddannelsen til andre, og det jeg gerne vil give med på vejen er at du ikke behøver være benhård PO i 10 år før du deltager. Fordi det er meget praktisk, det handler meget om hvad vi gør i morgen, og det kan hjælpe mange fra starten af.”

Malene Nissen
Product Owner
Sydbank

Tilmelding

I forbindelse med tilmelding til kurset, foretager vi et interview på ca. 30 minutter.

Tak for din tilmelding.

Vi kontakter dig snarest.
Der er grus i maskineriet! Prøv venligst igen eller kontakt info@syndicate.dk

Vi kan også skræddersy et forløb med Product Leadership in Practice til din virksomhed. Udfyld formularen og lad os tage en snak om jeres behov.

Du er også velkommen til at ringe direkte til Camilla Linnemann, Head of Relations, på 61 46 59 25.

Tak for din henvendelse.

Vi kontakter dig snarest.
Der er grus i maskineriet! Prøv venligst igen eller kontakt info@syndicate.dk

Om underviserne

Foto af Kresten Banke

Kresten Banke er passioneret produktudvikler med mere end 10 års erfaring inden for digital produktudvikling, product management og UX.

Med en baggrund som ansvarlig for DBAs C2C produkt og UX teamet, har Kresten stort erfaring med produktfaget og skabelse af succesfulde digitale løsninger, og arbejder data-drevet og forener kvantitative indsigter fra tal og data, med kvalitative indsigter fra møder med brugerne.

Foto af Martin Ibsen

Martin Ibsen er prisvindende designer, forfatter og product coach. Han hjælper teams og organisationer med innovere, designe og udvikle digitale produkter.

Martin er en erfaren foredragsholder og underviser og har 12 års erfaring med at skabe succesfulde digitale produkter for både større og mindre virksomheder samt startups. Han er specialiseret inden for Product discovery, Agil udvikling, design thinking, UX design og har hjulpet kunder som LEGO, LINAK, Norlys, med flere.

Foto af Peter Lindberg

Peter Lindberg er produktudvikler med mere end 15 års erfaring inden for digital produktudvikling, og har gennem årene hjulpet mange af landets større virksomheder med at udvikle sig inden for product management, product discovery og product delivery.

Han hjælper fra ide til succes i markedet, altid med udgangspunkt i hypotesedrevet produkt udvikling og kundens behov. Til daglig arbejder Peter som underviser og coach hos Syndicates kunder.